Mange organisasjoner i kontorbaserte bransjer strever fortsatt med å finne effektive og gode løsninger for hybridarbeid og optimalt belegg på arbeidsplassen. Enkelte sliter også med å få folk tilbake på kontoret i tilstrekkelig grad. Vi deler vår åtte-trinnsmodell som en organisasjon bør gå gjennom for å sikre at hybridarbeid blir vellykket.
Den ideelle hybride arbeidsmodell
En hybrid arbeidsmodell er tilnærmingen som et selskap bruker for å gjøre det mulig for ansatte å jobbe fra flere ulike steder. De ansatte kan for eksempel jobbe hjemmefra, hos en kunde eller i selskapets kontorer. En hybrid arbeidsmodell bør være i tråd med selskapets kultur, visjon og verdier.
Mange virksomheter opplever utfordringer for å få en hybrid modell til å fungere tilstrekkelig. Forhold som påvirker dette kan f.eks. være:
- Optimalisering av utgifter knyttet til eiendom og facility management (FM).
- Sørge for godt samarbeid, kunnskapsdeling og produktivitet.
- Støtte opp om bedriftens kultur og verdier.
- Sørge for gode brukeropplevelser på kontoret.
Åtte-trinns guide
I vår guide «Få hybridkontor til å fungere. Et rammeverk for den ultimate hybride arbeidsmodellen» går vi gjennom åtte trinn som en organisasjon kan ta for å sikre at hybridarbeid blir vellykket, og hva som må til for å få ansatte tilbake på kontoret for virksomheter som har utfordringer knyttet til dette.
Register og last ned vår guide:
Ønsker du å vite mer om hvordan du kan skape vellykkede arbeidsplasser?
Vi bistår med kartlegging, arbeidsplasstrategi, design, implementering og prosjektledelse, endringsledelse og facility management-løsninger. Kontakt:
Anne Thormodsen Rein
Head of Workplace Strategy, Norge
+47 476 68 819
Anne.Rein@cbre.com
Miriam Angeltveit
Business Development Manager, Head of Business Development, Global Workplace Solutions
+47 400 69 148
Miriam.Angeltveit@cbre.com